1ـ جمعآوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامههای دستگاه مربوط، به منظور تنظیم سیاستهای خبری تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی از طریق:
الف ـ شرکت در جلسات مهم سازمان.
ب ـ ارتباط مستقیم و مستمر با مسئولین.
ج ـ شرکت در گردهماییها.
د ـ دریافت گزارش فعالیتها، طرحها و برنامههای بخشهای مختلف دستگاه.
هـ ـ جمعآوری اخبار و اطلاعات مورد نیاز.
و ـ ارتباط مستقیم با مردم.
ز ـ ارتباط مستمر با جراید و رسانههای گروهی.
2 ـ فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین دستگاه مربوط از طریق:
الف ـ برگزاری مصاحبه با رسانههای گروهی.
ب ـ برگزاری ملاقات عمومی.
ج ـ برپایی سخنرانیهای مسئولین دستگاه و تشریح برنامههای آتی.
د ـ سفرها ، بازدیدها وملاقاتهای مسئولین با ارباب رجوع.
3 ـ برقراری ارتباط با سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی در زمان مناسب با کیفیت مناسب .
4 ـ ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولین دستگاه از طريق جلسات پرسش و پاسخ، نشستهاي صميمانه، ارتباطات مكتوب و ... .
5 ـ تهیه و تدوین اخبار، بیانیهها، اطلاعیهها، آگهیها و پیامهای دستگاه مربوطه و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانههای گروهی.
6 ـ پیگیری انجام به موقع وعدههای مسئولین دستگاه مربوط، بمنظور انعکاس نتایج بدست آمده در داخل و خارج از سازمان.
7 ـ بررسی مطالب مطروحه در رسانههای گروهی و مجامع عمومی، در رابطه با فعالیتهای مستقیم و غیر مستقیم دستگاه مربوطه به منظور اطلاع، انعکاس و پاسخگویی درصورت لزوم.
8 ـ انعکاس فعالیتها، برنامهها و طرحهای دستگاه مربوط به مردم ازطریق:
الف ـ برپایی نمایشگاه. ب ـ انتشار نشریه داخلی در چهارچوب قوانین مصوب. ج ـ تهیه عکس، اسلاید و فیلم ازفعالیتهای دستگاه متبوع و ایجاد آرشیو سمعی و بصری. د ـ انتشار عملکرد دستگاه ذیربط در چهارچوب قوانین مصوب.
9ـ نظارت براجرای امور انتشاراتی.
10 ـ انجام امور خطاطی و طراحی در زمینههای تبلیغاتی، انتشاراتی.
11 ـ ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی.
12 ـ انجام برنامههای فرهنگی ، تبلیغی و هنری.
13 ـ بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی، در چهارچوب وظایف محوله و ارایه نتایج حاصله به مسئولین دستگاه ذیربط، به منظور اتخاذ روشهای مطلوب و تدوین طرحها و برنامهها.
14 ـ تحلیل و توجیه برنامههای اجرایی، جهت روشن شدن اذهان عمومی.
15 ـ مطالعه، بررسی و برنامهریزیهای لازم به منظور ارتقاي کیفیت فعالیتهای تبلیغاتی، انتشاراتی، ارتباطی و ارشادی دستگاه متبوع.
16 ـ مشارکت و برنامهریزی برای برگزاری همایشها، نمایشگاهها و مهمانیهای رسمی.
17 ـ ایجاد دبیرخانه شورای مدیران دستگاه مربوط.
18ـ سخنگوی دستگاه متبوع.
و انجام سایر امور مربوط، که برحسب ضرورت از طریق بالاترین مقام دستگاه ذیربط جهت اقدام، ابلاغ میگردد.